מצבר לרכב: מהם הסימנים שמעידים שצריך להחליף אותו?

מצבר שאיננו מניע בהפתעה הוא צרה של ממש. חוק מרפי עובד נפלא במצבים אלו ובדרך כלל זה יקרה לכם כשאתם ממש ממהרים למקום כלשהו או כשאתם תקועים במקום שלא בא לכם להיות בו לבד ללא יכולת תנועה ברכב. באופן כללי, לכל מצבר יש תאריך תפוגה וכדאי להיות ערניים לגבי מצב המצבר באמצעות סימנים מקדימים שרומזים על סיום פעילות המצבר בקרוב.

אם נתקעת בדרך לנתב"ג, תחנת מוניות 24/7 מבצעת הסעות לנתב"ג מכל חלקי הארץ. להזמנת מונית לנתב"ג 24 שעות ביממה, ניתן ליצור קשר עם מוקד התחנה ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.

מתי צריך להחליף מצבר וכמה זה עולה?

מהם הסימנים שמעידים שצריך להחליף את המצבר?

באופן כללי, מצבר נועד להחזיק תקופה של בין 3 ל -4 שנים, כאשר נוסעים בכמות ממוצעת ברכב וכשהמצבר הוא של מותג מוביל ואיכותי (מצברי בוש, שנפ, ורטה, וולטה, טושיבה וכדומה). על מנת שלא תיתקעו עם מצבר שלא פועל ברגע הכי לא מתאים, כדאי להיות קשובים לסימנים מקדימים שהרכב משדר לנו וגם לתחזק את המצבר טוב בצורה נאותה.

לרוב, אלו הם 3 הסימנים שמעידים שהמצבר מתקרב לימיו האחרונים:

  • המצבר בן 3 פלוס – רוב המצברים האיכותיים נועדו לעבוד בין 3 ל – 4 שנים לכל היותר. אם המצבר שלכם בן 3 שנים או מעבר לזה, רצוי לבקש מהמוסכניק לבצע בדיקת תקינות למצבר הרכב. הבדיקה היא פשוטה מאוד ומבוצעת בתוך דקות על ידי חשמלאי רכב מוסמך.
  • בעיות חשמל ברכב – אם הרדיו לא מגביר לעוצמה כמו בעבר, החלונות החשמליים נתקעים מפעם לפעם, פנסי הרכב מעומעמים ללא סיבה ברורה או מכשיר המולטימדיה עובד באיטיות – אלו סימנים שהמצבר עייף וקשה לו לספק אנרגיה למערכות החשמל של הרכב.
  • הנעה איטית – אם אתם רגילים שסיבוב המפתח מניע במהירות את הרכב ופתאום אתם זקוקים ל – 2-3 ניסיונות הנעה או לסיבוב מלא ולחיצה קלה על המפתח כדי שהרכב יונע, סביר להניח שהמצבר מתקשה לבצע את הפעולה.

איך מבצעים החלפת מצבר לרכב?

החלפת מצבר לרכב אפשרית בכמה דרכים ולרוב השאלה היא מתי אתם זקוקים להחלפת מצבר:

  • בעת בדיקה במוסך – אם אתם במוסך ולאחר בדיקת המצבר אתם מבינים שהוא במצב סופני, זה הזמן לבקש מהמוסכניק שיחליף לכם אותו.
  • במצב בו נתקעים ליד הבית\המשרד – אם הרכב אינו מניע ואתם תקועים במקום, ניתן לבקש עזרה להנעה ראשונית של הרכב. לאחר ההנעה הראשונית, יש לנסוע בצורה ישירה למוסך או חנות מצברים קרובה להחלפת המצבר.
  • שירות החלפת מצבר עד הבית – אם אתם תקועים ללא כבלים או שאין תנועת רכבים באזור, ניתן לחייג לשירות של החלפת מצבר עד הבית. בצורה זו, מכונאי רכב מגיע עד אליכם, מחליף את המצבר ואתם ממשיכים בדרך שלכם מבלי להיות לחוצים או מיואשים לחינם.

לסיכום, תקלות טעינה ופריקה במצבר הרכב הן שכיחות ביותר, אך ניתן לצמצם את התקלות למינימום האפשרי על ידי הקפדה על תחזוקה נאותה וערנות לסימנים שהמצבר מעניק לנו.

המאמר נכתב בשיתוף עם איה מצברים אשר מעניקה שירותי דרך באזור השרון. אם אתם צריכים מצבר לרכב בפתח תקווה, מצבר לרכב בהרצליה או מצבר לרכב ברעננה – איה מצברים היא הכתובת!