יבוא רכב אישי לישראל מבלי לעבור על החוק

בשנים האחרונות, יותר ויותר נהגים פרטיים ומסחריים בוחרים לייבא רכב בצורה ישירה ולוותר על המתווכים והיבואנים המורשים אשר גוזרים קופון באמצע הדרך על חשבון הצרכן הסופי.

אם גם אתה שוקל לייבא רכב אישי לישראל, חשוב לשים לב לדקויות, נהלי משרד התחבורה ורשויות המס בישראל. במאמר זה אנסה להעניק לך מספר טיפים שימושיים בתהליך הייבוא האישי.

ייבוא רכב אישי לישראל

ייבוא רכב אישי לישראל

בשנים האחרונות, יותר ויותר נהגים בוחרים באפיק אלטרנטיבי של רכישה וייבוא של רכב מחו"ל. תופעה זו זכתה לרוח גבית ממשרד התחבורה באמצעות שיפור, ייעול והאצת הליכי הייבוא מישראל.

פעמים רבות, ייבוא רכב אישי לישראל נתפס בציבור כפעולה אשר רמת הסיכון ואי הודאות בעסקה גבוה במיוחד, אך כמובן שלא כך הדבר ובאמצעות תכנון מקדים וייעוץ מקצועי בהחלט ניתן לרכוש רכב חדש או יד שניה במחיר נמוך משמעותית.

בעת ייבוא רכב אישי לישראל, מומלץ לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • רשויות המכס – תפקידם של עובדי מנהל המכס הוא לאכוף את חוקיות היבוא והיצוא מישראל. לפני רכישת רכב בחו"ל מומלץ לפנות לרשויות המס ולבדוק את חבות המס הצפויה לך. לצערנו, לא תמיד פקידי מנהל המכס הם ידידותיים לאזרח ופעמים רבות נהגים בוחר לפעול ביחד עם משרד עמילות מכס חיצוני, אשר מעניק להם ייעוץ, תמיכה וכתובת מול רשויות המכס.
  • רכבי יד שניה –באופן כללי, ככל שהרכב ישן יותר כך ערכו בחו"ל נמוך יותר (במיוחד במדינות ארה"ב). יתרון זה מאפשר לייבא רכבים במחירי מציאה, מבלי שרשויות המכס יוכלו לערער על מחיר הרכישה.
  • תיעוד – מומלץ לתעד את רכישת הרכב שמיובא מחו"ל בצורה מלאה כך שבכל שלב תוכל להמציא חשבוניות רלוונטיות ולהציג את מקורות המימון של הרכב.

לסיכום, ייבוא רכב אישי לישראל הוא תהליך מורכב אשר מצד אחד, דורש התערבות של אנשי מקצוע שונים, ידע וניסיון אך מצד שני, מאפשר לחסוך בעלויות או להשיג דגמים מיוחדים אשר לא מוצעים על ידי היבואנים המורשים בישראל.