מהן תקנות משרד התחבורה לבעלי רכב ציבורי?

נהיגה ברכב ציבורי זעיר היא אינה זכות, אלא פריווילגיה, אשר דורשת מציבור הנהגים לעמוד בתקנות תעבורה רבות אשר נוגעות לאופי הנהיגה, התפעול והתחזוקה של הרכב הציבורי.

על פי חוק, כל נהג אשר מעניק שירותי הסעה ברכב ציבורי, מונית או אוטובוס זעיר נדרש לעמוד בתקנות מחמירות אשר נועדו להבטיח את שלום ובטיחות הנוסעים . נהג אשר מעניק שירותי הסעה ברכב ציבורי ולא יעמוד בתקנות והאישורים הנדרשים, עובר עבירת תנועה וצפוי להיענש בהתאם לחוק.

תחנת מוניות 24/7 רואה בבטיחות הנוסעים ערך עליון, על כן אנו מקפידים על תחזוקה שוטפת, בדיקות רישוי ובטיחות תקופתיות אשר מבטיחות כי נוסעי התחנה יוכלו להגיע ליעדם בצורה בטוחה, מהירה ונטולת סיכונים מיותרים. להזמנת מונית לנתב"ג או מונית מנתב"ג, ניתן ליצור קשר עם מוקד תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך – אנו מעניקים שירות מוניות ספיישל בפריסה ארצית מהצפון ועד הדרום.

מונית גדולה לנתב"ג

מהו רכב ציבורי?

על פי החוק הישראלי, ישנם שני סוגי רישיונות להסעת נוסעים ברכב ציבורי:

  • רישיון D2 – רישיון לאוטובוס זעיר ציבורי.
  • רישיון D3 – רישיון לאוטובוס זעיר פרטי.

ההבדל בין הרישיונות אינו טמון בסוג הרכב אלא בהרכב ואופי הנוסעים בו. באופן כללי, אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) מיועד להסעה של בין 5-10 נוסעים ומשקלו יכול להגיע לעד 5 טונות. נהג אשר מחזיק ברישיון D2 רשאי להעניק שירותי הסעה בתשלום לכל נוסע לעומת נהג אשר מחזיק ברישיון D3 אשר רשאי להעניק שירותי הסעה פרטיים בלבד.

מהן תקנות משרד התחבורה לבעלי רכב ציבורי?

בנוסף להגדרה של אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) בחוק, המחוקק קבע מספר תקנות אשר נוסע להבטיח את שלום וביטחון הנוסעים בו. בין התקנות העיקריות של משרד התחבורה ניתן למצוא:

  • פתח חירום – כל אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) חייב לכלול פתח חירום בגב האוטובוס אשר מאפשר פתיחה מהירה מפנים או מחוץ לרכב הציבורי.
  • פתחי יציאה – כל אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) חייב לכלול פתחי יציאה סטנדרטיים בצד ימין. כמו כן, הרכב הציבורי חייב להכיל יציאת חירום בצד השמאלי או חלון מילוט אשר מאפשר פתיחה או שבירה מהירה.
  • חגורות בטיחות – עבור רכבים ציבוריים אשר יוצרו משנת 1998 ואילך, חלה חובה להתקנת חגורות בטיחות תלת נקודתיות בכל מושבי הנוסעים.
  • מראות האוטובוס – כל אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) חייב לכלול מראות צד, מראה רחבה ומראה קמורה בצד האוטובוס.
  • מנעול ביטחון – כל אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) חייב לכלול מנעול ביטחון אשר מאפשר נעילה של תיבת ההילוכים וההגה.
  • מערכות האוטובוס – כל אוטובוס זעיר ציבורי (מיניבוס) חייב לכלול מערכת ABS וצפצוף בעת נסיעה לאחור.

לסיכום, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קבע לא מעט תקנות, סעיפים וחוקים אשר נועדו לשמור על בטיחות הנוסעים ברכבים ציבוריים (אוטובוסים, מיניבוסים ומוניות פרטיות). עמידה בתקנות, הסעיפים והחוקים מבטיחה את שלום הנוסעים, הנהג והציבור הכללי.