הלמ"ס: זינוק של 152% בנפגעים בתאונות קורקינט חשמלי

על פי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ – 335 אנשים נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים על כבישי ישראל – לצערנו, מדובר בעליה של 12% במספר ההרוגים השנתי בהשוואה לשנת 2018.

תחנת מוניות 24/7 מקפידה על הוראות הבטיחות המחמירות של משרד התחבורה, זמני מנוחה ותחזוקה תקופתית של צי המוניות בתחנה. המטרה שלנו היא לא רק להעניק לך את השירות הטוב ביותר שניתן אלא להוביל אותך בבטחה ליעד. לתיאום נסיעה לנתב"ג מהצפון ועד הדרום, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

הלמ"ס: זינוק של 152% בנפגעים בתאונות קורקינט חשמלי

לצערנו, כמעט כל אדם שמסתובב ברחובות גוש דן, מכיר את תופעת הקורקינטים החשמליים. ילדים ומבוגרים כאחד, אשר רוכשים או שוכרים קורקינט חשמלי דרך האפליקציות השונות, נוסעים בפרעות ומסכנים את עצמם ולא פחות חמור מכך את ההולכים והשבים בדרכים העירוניות.

הכנסת הקורקינטים החשמליים למרחב הציבורי הובילה לשינוי התנהגות הצרכנים ומעבר הדרגתי מנסיעה על גבי אופניים (רגילות או חשמליות) לנסיעה על גבי קורקינטים חשמליים, אך בהיעדר תשתיות, הסברה ואכיפה מתאימה היא גם הובילה ללא מעט תאונות דרכים במרחב הציבורי.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במהלך שנת 2019 תועדו כ – 598 נפגעים בתאונות דרכים בהם מעורבים קורקינטים חשמליים – בהשוואה לשנת 2018 בה תועדו כ – 237 נפגעים מדובר בזינוק מטריד של 152%. חשוב לציין שמספרים אלה, מתייחסים אך ורק למקרים אשר תועדו ונרשמו על ידי משטרת ישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עושה מאמצים לשקלל בנתונים אלה גם את מספרי המקרים שלא תועדו על ידי משטרת ישראל והגיעו ישירות לבתי החולים (למשל, רוכב אשר נפגע בתאונה כלשהי בצורה קלה ופינה את עצמו לבית החולים מבלי שהוא פגע בצד שלישי) – מטבע הדברים, גם במדד זה ישנה עליה משמעותית.

עוד עולה מהנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא שיש שוני בכמות הנפגעים וההרוגים במגזר היהודי מול המגזר הערבי. על פי הדו"ח, מספר ההרוגים הערבים היה גדול יותר משיעור ההרוגים במגזר הכללי עם כ – 113 הרוגים בשנת 2019 – אם משווים את הנתונים לשנת 2018, מדובר בעליה של יותר מ – 20% במניין ההרוגים בתאונות דרכים.

בחלוקה למגדרים, ניתן לראות מהדו"ח כי גברים נפגעים הרבה יותר בתאונות דרכים מאשר נשים, כ – 72% מהנפגעים הם גברים לעומת 28% מהנפגעים שהם נשים. ניתן לראות על פי הנתונים שלמרות ששיעור הנשים הנוהגות בישראל הוא 44%, אחוז הנפגעות מהן בתאונות דרכים הוא נמוך הרבה יותר מחלקן בציבור הנהגים בישראל.

לסיכום, לצערנו המסקנות שעולות מהדו"ח הן שבהיעדר אכיפה, חינוך ותשתיות מתאימות אנו נמשיך לראות עליה במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים על כבישי ישראל בהם מעורבים רכבים, אופנועים או אופניים וקורקינטים חשמליים.

אם חלילה נפגעת בתאונת דרכים במרחב הציבורי, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים אשר יוכל לבחון את הסיאטוציה, לייצג אותך בהצלחה מול חברות הביטוח ולהוביל לפיצוי כספי מקסימלי בהתאם לקבוע בחוק.