הסעות תלמידים לבית הספר

הסעות תלמידים בבתי ספר אינם המלצה כי אם חובה על פי חוק לכל בית ספר במדינת ישראל. על מנת שתלמיד בבית ספר יהיה זכאי לשירותי הסעות תלמידים לבית ספרו, עליו לעמוד בקריטריונים מסוימים.

אותם קריטריונים הוגדרו על ידי משרד התחבורה וקובעים כי כל תלמיד מגן חובה ועד כיתה ד' המתגורר כ-2 ק"מ ומעלה ממוסד הלימודים בו הוא לומד או תלמידי כיתה ה' עד סוף תיכון המתגוררים כ-3 ק"מ ומעלה יהיו זכאים לשירותי הסעות תלמידים מנקודת מפגש מרכזית עד לבית ספרם.

חוק זה נועד על מנת וכלל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד במסגרת המתאימה להם, בהתאם לחוק חינוך החובה, וזאת מבלי לדאוג מהמרחק של ביתם לבית הספר.

הסעות לימי כיף

בטיחות, בטיחות, בטיחות

מאחר והורה ששולח את ילדיו לבית הספר מצפה שהם יחזרו בשלום כפי שהם הלכו, משרד התחבורה קבע מספר כללי בטיחות והנחיות שאמורות להגן על הילדים בזמן שהם נוסעים עם הסעות תלמידים. בין ההנחיות העיקריות ניתן למצוא:

  • רישיון מתאים – לא כל אחד יכול להיות נהג הסעות תלמידים וחובה על הנהג להיות בעל רישיון D שהוא רישיון לאוטובוס. בנוסף, על הנהג להחזיק רישיון להסעת ילדים שעליו ישנה חותמת "רשאי להסיע ילדים" וכמו כן, הנהג נדרש להמציא פעם ב-5 שנים תעודת יושר מהמשטרה.
  • סימון – אוטובוס הסעות תלמידים חייב להיות בעל סימונים מתאימים הכוללים שילוט ברור ובולט של "הסעת ילדים". בנוסף, חייבים להימצא פנסי איתות מהבהבים, שניים בצבע צהוב בקדמת הרכב ושניים בצבע אדום בחלק האחורי של הרכב. כאשר האוטובוס עוצר הפנסים נכנסים לפעולה ומהבהבים באופן אוטומטי עם פתיחת דלה האוטובוס.
  • חגורות בטיחות – החל מ-1 בספטמבר 2006 קיימת חובת התקנת חגורות בטיחות בכל האוטובוסים המשמשים להסעות תלמידים. בכל נסיעה בה נמצאים ילדים חלה חובת חגירת חגורות הבטיחות ונהג האוטובוס הוא זה שאחראי לוודא כי כולם חגורים.
  • התמודדות עם מצבי קיצון – במידה וישנו ילד שמתפרע באוטובוס, מפריע למהלך התקין של הנסיעה ולנהג, הנהג אינו רשאי להוריד את התלמיד המתפרע באמצע הדרך והוא מחויב להוריד אותו אך ורק בנקודות העצירה המיועדות לכך. במידה והנהג מרגיש כי נשקפת סכנה גדולה לאוטובוס ולכלל יושביו הוא רשאי לנסוע אל תחנת המשטרה ביחד עם כלל התלמידים.

הנהג שלנו חברמן

על נהג חברת הסעות בצפון, במרכז או בדרום, חלה אחריות רבה במהלך הנסיעה והוא חייב להיות ערני לכל מה שקורה בדרך ומה שקורה אצלו באוטובוס. כל הפרעה באוטובוס עצמו וחוסר תשומת לב של הנהג יכולה להביא את הנסיעה לאסון ולכן לנהג אחריות רבה.

בנוסף, על הנהג לוודא ולהשגיח כי תלמידים המשתמשים בשירות הסעות יורדים ועולים לאוטובוס אך ורק מהדלת הקדמית של האוטובוס ולא מהדלת האחורית, אלא אם כן ישנו מבוגר נוסף באוטובוס המשגיח על הירידה והעלייה מהדלת האחורית. העצירה והורדת התלמידים מהאוטובוס חייבת להיעשות אך ורק בתחנות המיועדות לכך ובמידה וניתן רצוי להוריד ולהעלות את התלמידים בצד בית הספר בכדי שלא יאלצו לחצות כבישים בשביל להגיע אל ההסעה.

כמו כן, על הנהג לבצע סריקה בסוף כל נסיעה ולראות כי לא נשאר באוטובוס ילד או חפץ.

לסיכום, הסעות תלמידים הן דבר יעיל וטוב המעניק ביטחון ורוגע להורים ובמקביל שקט לתלמידים שלא צריכים להסתמך על אוטובוסים עירוניים. כמובן, מאחר שמדובר בילדים ובכלי תחבורה, לנהג האוטובוס אחריות רבה ומשמעותית בעת ביצוע משימתו בהסעת תלמידים ממקום למקום ולכן עליו להיות ערני מאוד ומקצועי ביותר.

תחנת מוניות 24/7 מקפידה על בטיחות, תחזוקה וזמני מנוחה לכלל הנהגים בתחנה. להזמנת מונית ספיישל לנתב"ג או לכל מקום אחר בארץ, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.