איך אפשר למנוע את התאונה הבאה בכבישי ישראל?

למרות תקופת הקורונה אשר התאפיינה במיעוט רכבים על כבישי ישראל, סגרים ועבודה מרובה מהבית – מספר ההרוגים בישראל בתאונות דרכים מתחילת 2020 עלה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מקפידה על ביצוע הדרכות בטיחות לצוות הנהגים בתחנה, אכיפה והקפדה על הוראות הבטיחות של משרד התחבורה. בסופו של יום, המטרה שלנו היא להסיע אותך בבטחה אל החופשה או מהחופשה אל הבית. לקבלת פרטים נוספים על נסיעה לנתב"ג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.

נהגי מונית מעורבים פי 4 יותר בתאונות מאשר נהגים רגילים

הקורונה לא עוצרת את תאונות הדרכים הקטלניות

לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל הולך ועולה בכל יום שעובר מתחילת שנת 2020. לצערנו, התופעה המטרידה לא זוכה לכותרות וחשיפה באמצעי התקשורת כיוון שמניין ההרוגים מתגמד לעומת משבר הקורונה אשר מכה בכלל התושבים מבחינה כלכלית, נפשית ובריאותית.

על פי דו"ח שפורסם על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אוגוסט 2020 היה החודש הקטלני ביותר עם כ – 38 הרוגים בכבישי ישראל כאשר רוב התאונות הקטלניות מבוצעות דווקא באזורים עירוניים ולאו דווקא בכבישים בין עירוניים בהם המהירות המותרת לנסיעה היא גבוהה הרבה יותר.

הקורקינטים והאופניים החשמליים לא מטופלים כראוי

על פי הדו"ח שפורסם על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, העלייה הגדולה ביותר התרחשה בעיקר בקרב בני 15 עד 24 אשר משתמשת בצורה תדירה באופניים וקורקינטים חשמליים. הדו"ח מציג עליה של 88% במספר המאושפזים וזינוק של 150% במספר ההרוגים כתוצאה מתאונות של אופניים וקורקינטים חשמליים.

המסקנות שעולות מהדו"ח הן שהרשויות האכיפה לא עושות מספיק בשביל למנוע את התאונה הבאה (לדוגמא, הקפדה על גיל הרוכבים או אכיפת חובת חבישת קסדה לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בדומה לחובת חבישת קסדה לאופנוע), ישנו מחסור בתשתיות ייעודיות ובחינוך של ציבור הרוכבים על אופניים וקורקינטים חשמליים. לצערנו, כל הולך רגל באזור גוש דן מכיר את הבעיה, הרוכבים מתערבבים עם הולכי הרגל, עוקפים משמאל ומימין ובכל שניה עלולה להתרחש תאונה אשר תוצאותיה יכולות להיות קטלניות.

הפתרונות שעולים מהדו"ח הן הגברת האכיפה על ידי פקחים אשר ייתנו קנסות לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים אשר לא עומדים בדרישות החוק ויצירת שבילים ייעודיים במרכזי הערים לאופניים וקורקינטים חשמליים.

לסיכום, העלייה המתמשכת בתאונות הדרכים בישראל מחייבת את התייחסות כל הגורמים הרלוונטיים – הממשלה, הרשויות וכן, גם ציבור הנהגים בישראל כי בסופו של דבר מדובר בחיים של כל אחד מאיתנו.