תחנת מוניות מעופפות בדובאי: מציאות או מדע בדיוני?

בשנים האחרונות, התרגלנו כבר לראות רכבים חשמליים ואפילו רכבים אוטונומיים אשר עושים את הצעדים הראשונים שלהם על כבשי ישראל – אך, את זה גם אנחנו לא חשבנו שנראה כל כך מהר.

לפי דיווחים ראשוניים בעמוד הטוויטר הרשמי של ראש ממשלת איחוד האמירויות, תחנת המוניות המעופפות הראשונה בעולם תעמוד לרשות הציבור כבר בשנת 2026. האם בקרוב נראה מוניות מעופפות בשמי ישראל ? – יצאנו לבדוק את המצב בשטח.

אנחנו עדיין לא מציעים מונית מעופפת לנתב"ג, אך צי המוניות של תחנת מוניות 24/7 זמין עבורך להסעות לנתב"ג מכל מקום בארץ, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. להזמנת מונית לנתב"ג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח להעניק לך שירות מהיר, מקצועי ואמין במחירים משתלמים במיוחד.

תחנת מוניות מעופפות בדובאי

מוניות מעופפות בדובאי – פתרון מציאותי או מדע בדיוני?

דובאי ידועה במלונות היוקרה, הפרויקטים השאפתניים ואינספור שיאי עולם שנשברים בזה אחר זה – לכן זה לא מפתיע שדובאי כנראה הופכת להיות העיר הראשונה בעולם בה כל אחד מאיתנו יוכל להזמין מונית מעופפת שתיקח אותו ממקום אחד לשני.

לפי דיווחים באמצעי התקשורת,  לא מעט סטרטאפים ברחבי העולם מפתחים, בודקים ומנתחים את הטכנולוגיה אשר תאפשר לנו לבצע המראות ונחיתות אנכיות ללא טייס. אך, אם עד היום חשבנו שהחדירה לשוק תהיה בעוד שנים רבות, ההכרזה של ראש ממשלת איחוד האמירויות קובעת בצורה חד משמעית כי בעוד שלוש שנים תקום בדובאי תחנת המוניות המעופפות הראשונה בעולם.

מהם האתגרים שעומדים בפני השחקנים בתחום ?

לא מעט חברות מוכרות בעולם הרכב והתעופה (יונאי, קיה, הובר, אאורה מבית בואינג וכדומה) פועלות במרץ להגשמת החלום, אך עדיין עומדים בפניהם לא מעט אתגרים אשר תוקעים את הפרופלורים של המונית המעופפת הראשונה.

בין האתגרים העיקריים ניתן למצוא:

  • בטיחות הנוסעים – בראש ובראשונה, בטיחות הנוסעים הוא האתגר המשמעותי ביותר של החברות הפועלות בתחום. לצערנו, למרות ההתפתחות הטכנולוגית, לא מעט מוניות מעופפות עדיין מאבדות שליטה, סובלות מסוללות אשר גורמות לשריפות בלתי צפויות או פשוט מתרסקות אל הקרקע.
  • רגולציה – כיום, לא קיימת מסגרת רגולטורית אשר מתאימה לכלי רכב מעופפים, כך שהרגולטורים הגדולים (האיחוד האירופי, ארה"ב וכדומה) יהיו חייבים לבנות מערכת שלמה של כללים, חוקים והנחיות אשר תתאים לטכנולוגיה.
  • חברות הביטוח – כיום, ניתן למצוא לא מעט חברות אשר מציעות ביטוח רכב, אך כל עוד חברות הביטוח לא ירגישו בטוחות מספיק בטכנולוגיה, לא בטוח שימצא גורם אשר יעניק פיצוי כספי בכל מקרה של תקלה, תאונה או אסון בלתי צפוי.

לסיכום, כבר היום ישנם רחפני מסוק היברידיים, כך שהרעיון של מונית מעופפת הוא בהחלט לא מדע בדיוני. כנראה שנצטרך להמתין לפחות עוד 3 שנים עד אשר נוכל להיכנס אל המונית ולהתעופף בצורה אלגנטית אל היעד שלנו.