מה עדיף לקנות מונית יד שניה או לקנות מונית חדשה?

אין ספק שחוץ מהוצאות התחזוקה של בעל המונית (דלק, ביטוחים, בלאי טבעי של המונית, טיפולים וכדומה), קניית המונית היא ההוצאה הגדולה, העיקרית והמשמעותית ביותר של כל נהג מונית מהצפון ועד הדרום.

פעמים רבות, נהגים מתחילים ומנוסים כאחד, מתלבטים בשאלה מה עדיף? – מונית חדשה מסוכנות רכב או מונית יד שניה? – במאמר זה, אנסה להציג לך את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהאפשרויות שעומדות לפניך על סמך הניסיון העשיר שלנו בתחנת מוניות 24/7.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מחזיקה צי מוניות אשר מעניק שירותי הסעה לנתב"ג ובחזרה במהלך כל שעות היממה, 24/7 מסביב לשעון. לקבלת שירות אישי ממוקד תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, ניתן להתקשר עכשיו ל – 072-3943136 ואנו נשמח להסיע אותך בבטחה, בשלווה ובמהירות לנתב"ג או מנתב"ג לביתך.

מה עדיף לקנות מונית יד שניה או לקנות מונית חדשה?

קניית מונית יד שניה

היתרון המשמעותי ביותר של קניית מונית יד שניה היא בהוזלה מיידית שניתן לקבל על עלות הרכב כתוצאה מכך שלא מדובר ב"רכב חדש מהניילונים".

כמובן, שההוצאה במחיר הרכישה באה על חשבון הפרמטרים הבאים:

  • בלאי – לרוב, הבלאי של מונית יד שניה יהיה גדול יותר, כך שהנהג יצטרך לצאת ולהיכנס מהמוסך פעמים רבות יותר בהשוואה לנהג אשר רכש רכב חדש.
  • צריכת הדלק – לעיתים, צריכת הדלק במונית יד שניה יכולה להיות גבוהה יותר. מכיוון שעלות הדלק היא ההוצאה השנתית המשמעותית ביותר לכל נהג מונית, גם עליה קטנה בצריכה, יכולה להתבטא באלפי שקלים מידי שנה.
  • מכירת הרכב בעתיד – לצערנו, כתוצאה משוק ופעילות חברות הליסינג הישראליות, בעלי רכבים פרטיים ומסחריים אשר רוצים למכור ולשדרג את רכבם נתקלים בקשיים רבים. כמובן, שתמיד אפשר לעשות טרייד אין על חשבון הרכב הקיים, אך לעיתים קרובות עלות המכירה היא נמוכה יותר מהמחירון הרשמי.

קניית מונית חדשה מסוכנות רכב

קניית מונית חדשה מסוכנות רכב מאפשרת לנהג המונית ליהנות מהיתרונות של רכב חדש אשר נמצא בתקופת אחריות, מנוע חסכוני בדלק, רכב נקי מתקלות, וללא בלאי אשר יאפשר לנהג לא לראות את המוסך בשנים הראשונות לעבודה.

החיסרון העיקרי של קניית מונית חדשה מסוכנות רכב הוא כמובן בעלות הרכב אשר גבוהה בצורה משמעותית מרכב יד שניה. עם זאת, חשוב לציין כי פעמים רבות, ניתן לקנות מונית חדשה בתנאי ליסינג מימוני דרך חברות כמו אוטו ישיר מימון לרכב אשר מאפשרות לנהג לפרוס את העלות הראשונית על פני מספר רב של חודשים ובצורה זו לשלם על הרכב תוך כדי תנועה בכביש. כמובן שבדיוק כמו הלוואה מהבנק, חשוב לבדוק את תנאי המימון בסוכנות הרכב, גובה הריבית, תקופת ההתחייבות והגמישות בהחזר החודשי.

לסיכום, קניית רכב יד שניה מאפשרת להוזיל עלויות ראשוניות אך יכולה להתברר בטווח הארוך כיקרה הרבה יותר מקניית רכב חדש מהחברה.