סיורים קולינריים בירושלים – אוכל, קולינריה ועוד 

ירושלים היא מקום נפלא לביקור בכל יום ומכל סיבה שהיא. העיר מציעה שפע של היסטוריה, תרבות, אווירה ואנשים מיוחדים. בין אם אתם מעוניינים לבקר בעיר במסגרת של חופשה משפחתית, טיול זוגי, פעילות חברתית או כל סיבה אחרת, כדאי לכם לחשוב על אטרקציה מעט יוצאת דופן – סיור קולינרי בירושלים.

ירושלים מציעה מבחר גדול של אתרים ואטרקציות אטרקטיביים לתיירים מהעולם או למבקרים מישראל. לצד כל אלו אפשר לגוון את הביקור בעיר גם עם אטרקציה חדשה יחסית שצוברת תאוצה, סיורים קולינריים בעיר. הסיורים הללו עוברים במסלולים שונים ומציעים לגלות את העיר מזווית ייחודית.

מה הם סיורים קולינריים בירושלים?

סיורים קולינריים בירושלים הם שילוב של קולינריה, תרבות, היסטוריה ואתרים שמומלץ מאוד לבקר בהם ולהכיר בעת ביקור בעיר. כל סיור עומד בפני עצמו ומאפשר לחוות חוויות חדשות ושונות. את הסיור מוביל מדריך מקומי שמכיר היטב את ההיסטוריה והאתרים שלאורך המסלול וכמובן גם את כל הנקודות הקולינריות ששוות ביקור. כמו כן משך כל סיור משתנה וגם ההתאמה שלו לקהל היעד יכולה להיות שונה. יש סיורים קולינריים שמתאימים יותר למשפחות ואחרים יותר לקבוצות של עובדים וכן הלאה.

סיורים קולינריים בירושלים

מה הסיורים הקולינריים שיש בירושלים?

בירושלים יש כמה אפשרויות של סיורים קולינריים ומומלץ לברר מראש אם הסיור מתאים לכם מבחינה קולינרית, סוג המסלול, משך הזמן שלו ודרגת הקושי, אם ישנה כזאת.

סיורים קולינריים מומלצים בירושלים:

  • סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה – השוק הגדול והמפורסם של העיר הוא אטרקציה של ממש. השוק מציע מבחר עצום של דוכנים מכל הסוגים. תמצאו כאן דוכני מיצים, דוכנים של מאכלים טרנדיים, דוכנים של תבלינים, פיצוחים, חמוצים, מעדניות עם מבחר עצום של גבינות ומעדנים מיוחדים, בתי קפה, ברים ומסעדות, כולל כאלו של אוכל בייתי שלא תמצאו באף מקום אחר. סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה יכול להימשך שעתיים עד 6 שעות ויש לברר מראש איזה סיור מתאים לכם.
  • סיור קולינרי במאה שערים – מה אנחנו החילוניים יודעים על החרדים של מאה שערים? לא הרבה. בד"כ ההיכרות שלנו היא לא חיובית בלשון המעטה וחבל שכך. מדובר על פנינה קולינרית מיוחדת שאין באף מקום אחר בארץ (אפילו לא בבני ברק) וחובה לבקר בה. ברחבי השכונה החרדית נגלה את המאפיה המקומית עם הלחמים והחלות בטעם שאין שני לו, מעדניה עם מאכלים ייחודיים וגם מסעדות שמגישות אוכל יהודי אותנטי כמו צ'ולנט, קישקע, קיגל ועוד. בהחלט חוויה של היכרות עם צדדים אחרים של היהדות.
  • סיור קולינרי בעין כרם – השכונה הציורית מציעה לא רק נופים מהממים של ירושלים אלא גם סיפורים מיוחדים על ההיסטוריה של המקום וכל זאת לאורך מסלול שמוביל מנקודה אחת לאחרת של מטעמים מדהימים שמוכנים על המקום. ניתן יהיה לטעום בסיור כזה מכמה מטבחים שמייצגים את כור ההיתוך הישראלי בכלל והירושלמי בפרט.
  • סיור קולינרי במשכנות שאננים– אחת השכונות הכי היסטוריות בירושלים היא יעד נפלא לסיור קולינרי. במהלך הסיור עוברים בין נקודות שכל אחת מהן פיסת היסטוריה של ממש הקשורה להקמת הארץ ולירושלים וכמובן שטועמים מטעמים מהמטבח המקומי ולומדים איך להכין מנות טעימות באופן עצמאי.

ירושלים היא בלי צל של ספק יעד מדהים לטיול בכל הרכב ובכל יום בשנה, ואין כמו סיור קולינרי כדי לשדרג על ביקור שלכם בעיר.

המאמר נכתב בשיתוף על המפית – אתר הסיורים הקולינריים של ישראל עם יותר מ – 300 סיורים קולינריים שונים מהצפון ועד הדרום.