מהם הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר המשלוח בארץ?

בשנים האחרונות, ענף המשלוחים הוא בין הענפים המתפתחים ביותר בישראל, עם עלייה של מאות אחוזים במספר המשלוחים שמבוצעים בתוך תחומי ישראל.

במאמר זה אציג את הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר המשלוח בתוך תחומי ישראל.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מעניקה מגוון רחב של שירותי הסעה לפרטיים , עסקים וארגונים. אם יש לך חבילה שצריך לקחת מנקודה אחת לשנייה בפריסה ארצית, ניתן ליצור קשר עם מוקד התחנה ב – 072-3943136 ואחד מהנהגים המקצועיים של התחנה כבר בדרך אליך…

מהם הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר המשלוח בארץ?

מהם הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר המשלוח בארץ?

ענף המשלוחים בישראל הוא אחד מהענפים הצומחים במשק, כאשר על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השוק מוערך ב – 20 מיליארד שקל וצפוי לצמוח ב – 10%-20% עד לשנת 2025.

באופן כללי, המחיר של הזמנת משלוח בארץ מתבסס על הפרמטרים הבאים:

  • מרחק המשלוח – ככל שמרחק הנסיעה הוא רחוק יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר – ולהיפך.
  • משקל החבילה – ככל שמשקל החבילה הוא כבד יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר – ולהיפך.
  • גודל החבילה – ככל שגודל החבילה הוא גדול יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר – ולהיפך.
  • שעת המשלוח – ככל שהחבילה נשלחת בשעות עבודה לא שגרתיות, סופי שבוע או שעות הלילה הקטנות, כך המחיר יהיה גבוה יותר – ולהיפך.
  • זמינות חברת המשלוחים – ככל שהזמינות הנחוצה מחברת השליחויות מיידית יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר – ולהיפך.

כפי שניתן לראות, מחיר השליחות בישראל תלוי במספר רב של פרמטרים אשר משפיעים בצורה ישירה על המחיר לצרכן.

לעיתים קרובות, ניתן להוזיל את עלויות המשלוח על ידי תכנון מקדים, גמישות, זמינות וכדומה. חשוב לבצע את האיזון בין מחיר השליחות לצרכים של העסק – משום ששירות משלוחים גרוע עלול להוביל לפגיעה במוניטין של העסק, היקף הלקוחות החוזרים אל העסק והמכירות של העסק.

לסיכום, שוק המשלוחים בישראל הוא שוק ריכוזי במיוחד אשר מופעל על ידי מספר מצומצם של מתחרים (דואר ישראל, וולט, תן ביס וכדומה), אך התפתחות הענף הובילה לפתיחה של חברות חדשות אשר מציעות מגוון רחב של משלוחים (משלוחים מהיום להיום, מהיום למחר וכדומה) במחירים תחרותיים במטרה למשוך לקוחות פרטיים ועסקיים חדשים.