הנוסעים עלו על טיסה לריגה ונחתו בסופיה – מה הפיצוי שמגיע להם?

חברות הלואו קוסט המקומיות והבינלאומיות, מאפשרות לנוסעים לרכוש כרטיסי טיסה זולים למגוון רחב של יעדים בעולם, אך לעיתים קרובות צצות בעיות ותקלות אשר עלולות להשפיע בצורה דרמטית על הנוסעים.

אחד המקרים המוזרים ביותר שקרו לאחרונה בנתב"ג הוא בטיסת וויז אייר (Wizz Air) אשר יצאה לריגה, בירת לטביה, אך בסופו של יום נחתה בסופיה, בירת בולגריה.

פיצוי על ביטול טיסה של חברת וויז אייר (Wizz Air)

הנוסעים הוחזקו כבני ערובה של וויז אייר (Wizz Air)

לפי עו"ד רון סולן אשר מייצג את הנוסעים מול חברת התעופה וויז אייר (Wizz Air), מסיבה לא ברורה, הטיסה שהייתה אמורה לצאת מנתב"ג בשעה 11:15 בבוקר, התעכבה במשך שעות רבות כאשר כל הנוסעים מוחזקים כ"בני ערובה" בתוך קבינת המטוס.

לפי טענות הנוסעים, בתחילה צוות המטוס טען שהטיסה תתעכב כשעה, אך לאחר שעברו 4 שעות של המתנה מורטת עצבים בתוך המטוס, הצוות מסר לנוסעים כי הסיבה האמיתית לעיכוב היא מגבלת השעות של צוות האוויר (תקנה אשר באה להגן על בטיחות הנוסעים).

לאחר 4 וחצי שעות הטיסה המריאה מנתב"ג, אך המריאה לסופיה ולא לריגה (היעד המקורי של כל הנוסעים שהיו על המטוס). הסיוט שכל מה שהם רצו הוא להגיע לריגה, בירת לטביה, ולהתחיל את הטיול שתכננו מבעוד מועד נאלצו להמתין עוד 9 שעות על להמראה של טיסת ההמשך לריגה.

מה הפיצוי שהנוסעים יכולים לקבל בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי?

לרוב, כל איחור בטיסה של מעל ל – 8 שעות נחשב על פי חוק שירותי תעופה כטיסה שבוטלה בצורה חד צדדית על ידי חברת התעופה.

על פי חוק שירותי תעופה, פיצוי על ביטול טיסה עומד על 1,290₪ עד 3,080₪ בהתאם למרחק הטיסה בפועל. נוסעים שלא קיבלו הטבות, שירותי סיוע ופיצוי כספי יכולים לתבוע את חברת התעופה בעד 10,000 ₪ לכל נוסע, ללא הוכחת נזק מכוח חוק שירותי תעופה.

עו"ד רון סולן אשר מייצג את הנוסעים שנפגעו כתוצאה מהתנהלות רשלנות של חברת התעופה מוסר כי במקרה של חברת התעופה הוסיפה חטא על פשע בכך שלא רק שהיא לא העניקה לנוסעים פיצוי כספי כפי שקובע החוק, אלא אף לא העניקה לנוסעים שירותי סיוע בסיסיים אשר קבועים בחוק (מזון, משקאות ושירותי תקשורת).

בימים אלה, הוגשה כנגד חברת וויז אייר (Wizz Air) תביעה בבית משפט השלום בחיפה ותוצאותיה יתבררו בעתיד.