הזמנתם טיסה לחופש הגדול? – את הכסף לא תראו בקרוב…

משבר הקורונה העולמי הוביל לגל של ביטולי טיסות מצד חברות ישראליות ובינלאומיות אשר נדרשו לקרקע את המטוסים שלהם. כתוצאה מכך, אלפי נוסעים נותרו ללא טיסות ונדרשים להמתין במשך תקופה ממושכת עד לקבל את כספם בחזרה (אם בכלל).

על פי חוק שירותי תעופה המקורי, מגיע לצרכנים אשר רכשו כרטיסי טיסה החזר ובמקרים מסוימים גם פיצוי על איחור בטיסה או ביטולה, אך הוראת שעה שתוקנה בכנסת על רקע משבר הקורנה, קובעות שלפחות בינתיים, הצרכנים לא יראו את כספם בחזרה אף בהליכים במסגרת תביעות קטנות כנגד חברות התעופה, מאחר ותקופת ההחזר הכספי הוארכה באופן משמעותי.

תחנת מוניות 24/7 מעניקה שירותי הסעה לנתב"ג במהלך כל ימות השנה, כולל בזמן משבר הקורונה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אם במקרה הטיסה שלך לא בוטלה על ידי חברת התעופה, אנו נשמח להסיע אותך לנתב"ג בצורה בטוחה ובמחיר הוגן. לקבלת פרטים נוספים, ניתן ליצור קשר עם המוקד ב – 072-3943136.

טיסה לחופש הגדול

הצרכנים הישראלים מממנים את חברות התעופה הישראליות

ללא ספק, חברות התעופה מכל רחבי העולם ובהן גם חברות התעופה הישראליות נפגעו בצורה חריפה, משמעותית ובולטת במהלך משבר הקורונה שפקד אותנו.

המחוקקים אשר מעוניינים לשמור על יציבות, שרידות ויכולת הפעילות של חברות התעופה הישראליות, חוקקו הוראות שעה אשר אינן בדיוק עולות בקנה אחד עם התכלית הצרכנית של החוק המקורי. שכן מטרתו של החוק המקורי הייתה להסדיר פיצוי וסיוע לטובת הנוסעים במקרים של עיכובי וביטולי טיסות (ולא לטובת חברות התעופה).

במסגרת הוראות אלה נקבע בין היתר, כי במהלך תוקפן (החל מחודש מרץ עד לחודש אוקטובר 2020) לא יהיו הנוסעים זכאים בכל מקרה ובאופן גורף לקבל מחברות התעופה פיצוי כספי בגין ביטולי טיסות, ואף לא משנה מה הסיבה שגרמה לביטול.

בנוסף לכך החוק המקורי קובע, כי במקרים של ביטול טיסה על חברות התעופה להשיב לנוסעים את כספם בתוך 21 ימים. לעומת זאת, הוראות השעה האריכו תקופה זו, כך על חברות התעופה להשיב לנוסעים את כספם בתוך 90 ימים או עד אוקטובר 2020 (לפי המאוחר מבניהם), ומאפשרות לחברות התעופה להציע לנוסעים שובר זיכוי ולא החזר כספי. יחד עם זאת, עם הנוסעים בוחרים בהחזר כספי הם זכאים לקבל אותו.

לפי עו"ד אהוד פאי, אשר מייצג, מלווה ומייעץ בתחום התעופה והתיירות, המשמעות היא שאלפי ישראלים אשר הזמינו טיסות החל מה – 1 למרץ, מממנים את הפעילות העסקית של חברות התעופה הישראליות עד לפתיחת השמיים והחזרה לשגרה, ויקבלו את כספם בחזרה רק כעבור חצי שנה ומעלה.

כמה כסף חייבות חברות התעופה הישראליות לצרכנים הישראליים?

על פי הערכות, שלושת חברות התעופה הישראליות ארקיע, אל על וישראייר חייבות יותר ממיליארד שקלים כאשר לחברת אל על יש את החוב הגדול ביותר (באופן טבעי, מדובר בחברת התעופה הגדולה ביותר מבין  3 החברות הישראליות).

חברות התעופה הישראליות אשר ספגו פגיעה של כמעט 100% בהכנסות, אינן יכולות לעמוד בתשלומים לצרכנים וכתוצאה מכך, מעדיפות להשאיר את הכסף בידיים שלהם עד לפתיחה מחודשת של ענף התעופה.

לסיכום, אין ספק שחברות התעופה זקוקה למזומנים כמו אוויר לנשימה, אך לפחות במקרה זה, אוזלת היד של הממשלה בטיפול במשבר הקורונה מובילה לכך שהצרכנים הם אלה שנדרשים להחזיק את חברות התעופה.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג פועלת גם בימים קשים אלה. להזמנת מונית לנתב"ג במהלך כל שעות היממה, ניתן להתקשר למוקד התחנה ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.