אם אעזוב את הארץ, האם החוב האישי שלי יעקוב אחרי?

כאשר אתה טובע בבאר חסרת תחתית של חובות, המחשבה על לקחת מונית ולבצע יציאה מהארץ כדי להתחיל מחדש את החיים במקום אחר, יכולה להיות מפתה.

אם אתה עובר לחו"ל במאמץ להשאיר את החובות והתחייבויות האשראי שלך מאחור, בדרך כלל תוכל להימנע מהחזרתו. זה לא בגלל שאתה חסין מתביעות מהנושים שלך בחו"ל, אלא בגלל שנקיטת הליכים משפטיים כדי לגבות את הכסף ממך כשאתה מחוץ למדינה היא לרוב יותר מסובכת ויקרה לנושה מאשר פשוט לא לקחת פעולה. זה לא אומר שאין השלכות פוטנציאליות להוצאתך מהחובות בסילון – החוב עדיין קיים, והוא עלול לגרום לך לקשיים כלכליים בעתיד. אם אתה באמת לא יכול להחזיר את החובות שלך בעצמך, פשיטת רגל היא כלי הרבה יותר יעיל לניהול חובות מאשר לעזוב את הארץ.

עורך דין מומחה פשיטת רגל

אם הנושה שלך מגיש תביעה לפני שאתה עוזב, ייתכן שתידרש להחזיר את החוב

לא רק שהנושה יכול להגיש תביעה לגבות את החוב שלך לפני שאתה עושה את המהלך הגדול שלך, הוא יכול להתקדם עם התביעה האזרחית לאחר שעזבת. זה אומר שהוא יכול לגבות כסף בחשבונות בנק בישראל ואם אתה עדיין עובד בחברה שבסיסה בישראל, ניתן יהיה לעקל את השכר שלך.

לעזוב את הארץ זה לא זול

כן, במדינות רבות יש עלויות מחיה נמוכות יותר מאשר בישראל, אבל מעבר למדינה חדשה אינו זול. זה כרוך בשבירה של חוזי שכירות, מכירת הרכב שלך, ואם הבית שלך נמצא בעיקול, התמודדות עם זה. כמו כן, תצטרך ויזה מתאימה למדינה המיועדת ולמשך השהות שלך ומזומן כדי לטייל ולדאוג למגורים במדינה החדשה. אלא אם כן אתה עובד כפרילנסר או יכול להעביר את העבודה שלך, אתה גם תהיה ללא תעסוקה וייתכן שתתמודד עם מצב שבו אתה לא יכול לעבוד כי אין לך ויזת עבודה.

כשאתה חוזר, החובות חוזרים איתך

אם סברת לתומך להיות תקופה מסוימת בחו"ל, לשכוח מהצרות, מסתבר שהצרות לא ישכחו אותך. נושים רבים יקבלו התראה עם חזרתך לארץ וההוצאה לפועל מתעדכנת מיד עם שובך ארצה.

עבודה עם עורך דין מומחה פשיטת רגל

יציאה מהארץ היא פתרון קיצוני לבעיה שאולי צריכה רק תרופה קטנה, כמו מימון מחדש של ההלוואות שלך או משא ומתן עם המלווים שלך. אפילו הגשת בקשה לפשיטת רגל היא פחות מהפכנית מאשר לעקור את חייך ולהתמקם מחדש במדינה חדשה. דון באפשרויות שלך בפירוט רב יותר עם עורך דין מומחה לפשיטות רגל במהלך הייעוץ הראשוני שלך במשרדנו.