איך מחשבים הוצאות רכב מסחרי לנהג מונית?

בשנים האחרונות, נהגי המוניות בישראל מתמודדים עם מציאות כלכלית לא פשוטה, מצד אחד עלייה חדה בהוצאות השוטפות על דלק, ביטוחים ובלאי – אך מצד שני, מחירי נסיעה מפוקחים על ידי משרד התחבורה אשר אינם מדביקים את קצב עליית המחירים במשק.

במאמר זה אציג את ההוצאות שכל נהג מונית יכול להעביר לרואה החשבון, במטרה לשפר את הרווחיות החודשית ולצמצם את חבות המס לרשויות.

תחנת מוניות 24/ לנתב"ג מעניקה שירותי הסעה לשדה התעופה בן גוריון, 24 שעות ביממה בפריסה ארצית. להזמנת מונית לנתב"ג מצפון ועד דרום, ניתן ליצור קשר עם מוקד התחנה ב – 072-3943136 ואחד הנהגים המקצועיים של התחנה יחכה לך ביום ובשעה שמתאימה לך.

חברת הסעות לנתב"ג

איך מחשבים הוצאות רכב מסחרי לנהג מונית?

על פי תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), התשנ”ה-1995, רשות המיסים בישראל מאפשרת לנהגי מוניות או בעלי רכבים מסחריים יד שנייה אשר משמשים להעברת סחורות, כלי עבודה וכדומה לדווח על הוצאות הקשר קשורות לרכב.

בין ההוצאות העיקריות שמאפשרות לנהג לצמצם את חבות המס, ניתן למצוא:

  • ביטוחים – תקנות מס הכנסה מכירות בכל סוגי הביטוחים (ביטוח חובה, מקיף, צד ג' או ביטוח שנתי למונה) אשר מעניקים כיסוי ופיצוי לנהג המונית.
  • תחזוקה – כל עלויות התחזוקה של המונית (דלק, שמנים, תיקונים ואחזקה שוטפת) נחשבים בהוצאות הנהג.
  • רישוי – עלויות הרישוי בישראל הן מהגבוהות בעולם המערבי, כך שניתן להזדכות על הוצאות הרישוי אשר הכרחיות לפעילות הנהג.

בנוסף להוצאות הנ"ל, ניתן להצהיר על פחת המונית בהתאם לסעיף 21 לפקודת מס הכנסה וליהנות מהחזר הוצאות שיכול להגיע לעד 90% משווי הרכב כאשר מדובר על רכב מסוג M/M1.

לסיכום, בדיוק כמו כל עצמאי אחר במשק, נהגי המוניות בישראל נאלצים להתמודד עם עלייה מתמשכת בהוצאות השוטפות של ניהול העסק והחיים בישראל. לעיתים קרובות, הקפדה יתרה על דיווח ההוצאות השוטפות של העסק (ביטוחים, דלק, עמלות סליקה, דמי תחנה וכדומה), יכולה לצמצם בצורה משמעותית את חבות המס החודשית/שנתית ולשפר את הרווחיות של הנהג.