איך מחליפים גלגל ברכב הפרטי?

גלגל מפונצ'ר באמצע הדרך היא סיוט של כל נהג פרטי ומסחרי – אך שבסופו של דבר, אחרי שהעצבים נרגעים, מגלים שאם יודעים מהם השלבים, החלפת גלגל ברכב היא פעולה פשוטה שלא אמורה לקחת יותר מכמה דקות של עבודה לצד הכביש.

בשביל לא להיתקע בדרך לנתב"ג, אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם מוקד תחנת מוניות 24/7 וליהנות מצי מוניות אשר זמין עבורך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. להזמנת מונית לנתב"ג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח להעניק לך שירות מקצועי במחיר הוגן.  

איך לתחזק את הצמיגים ברכב שלך?

איך מחליפים גלגל ברכב הפרטי?

אם נתקעת בצד הדרך עם גלגל מפונצ'ר, עומדות בפניך 2 אפשרויות עיקריות:

  • שימוש בגלגל רזרבי – האפשרות הראשונה היא החלפה של הגלגל המפונצ'ר בגלגל הרזרבי שנמצא ברכב. לאחר ההחלפה של הגלגל, מומלץ לגשת לפנצ'ריה קרובה אשר תתקן את הגלגל המפונצ'ר ותחליף את המצב לקדמותו.
  • שירותי דרך – האפשרות השנייה היא פניה אל חברה אשר מעניקה שירותי רכב או שירותי חילוץ רכבים 24 שעות ביממה.

החלפה של גלגל מפונצ'ר ברכב הפרטי היא משימה יחסית פשוטה אשר כוללת את השלבים הבאים:

  • חנייה של הרכב – החלפה של גלגל מפונצ'ר מבוצעת אך ורק כאשר הרכב חונה על משטח ישר, נמצא במצב ניוטרל (N) ובלם היד מורד. לעולם אסור להחליף גלגל בשיפוע, מדובר בסכנת חיים מיידית!
  • שחרור הגלגל המפונצ'ר – לאחר שהרכב חונה על גבי מישור, יש לשחרר בזהירות את הברגים שמחזיקים את הגלגל המפונצ'ר. במקרים בהם הגלגל "תקוע" ניתן לעמוד על גבי מפתח הברגים ולשחרר אותו עם הרגל.
  • הרמת הרכב באמצעות ג'ק – בשלב זה, יש להשתמש בג'ק על מנת להרים את הרכב מספר סנטימטרים באוויר. מומלץ לשים לב, שהג'ק נכנס בתושבת אשר נמצאת במיקום קרוב לגלגל – אם הג'ק לא ישב במקומו, עלול להיווצר נזק בחלק התחתון של הרכב.
  • החלפת הגלגל המפונצ'ר בגלגל הרזרבי – לאחר שהרכב באוויר, ניתן לשחרר את הגלגל המפונצ'ר ולהחליף אותו בגלגל הרזרבי שנמצא ברכב.
  • הנמכת הרכב באמצעות ג'ק – בסיום החלפת הגלגל המפונצ'ר בגלגל הרזרבי, יש לשחרר את הג'ק ולהנמיך את הרכב מחדש על האספלט.
  • חיזוק הברגים בגלגל הרזרבי – בסיום, יש לחזק את הברגים של הגלגל הרזרבי בכוח, כך שחלילה הגלגל הרזרבי לא יתנתק במהלך הנסיעה שלך.

לסיכום, אם יודעים את השלבים הנכונים, החלפה של גלגל מפונצ'ר היא משימה שכל אחד יכול לעשות בכוחות עצמו.

עם זאת, חשוב לציין שאם יש לך ספקות כלשהן בתהליך, מומלץ בחום לפנות לחבר, בן משפחה או בעל מקצוע אשר יוכל להעניק לך את השירות בצורה הטובה ביותר. נסיעה עם גלגל שלא הורכב בצורה נכונה, עלולה לסכן לא רק אותך – אלא גם את הסובבים אותך בתוך ומחוץ לרכב.