איך אפשר להרוויח עוד קצת כסף מהמונית הישנה שלך?

לרוב, נהגי מוניות בישראל אשר משתמשים בתדירות גבוהה במונית שלהם, מחליף את המונית הישנה בכל 3-5 שנים. אם קיבלת החלטה לקנות מונית חדשה מהניילונים, חשוב לדעת שעדיין תוכל להרוויח כמה שקלים על המונית הישנה שלך.

במאמר זה אציג את כל הדרכים להרוויח עוד קצת כסף על המונית הישנה שלך.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מקפידה תחזוקה וחידוש צי המוניות בתחנה בכל תקופה. צי המוניות של תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג עובר ניקיון יומיומי, בדיקות רישוי ובטיחות מחמירות. להזמנת מונית לנתב"ג 24 שעות ביממה, ניתן ליצור קשר עם מוקד התחנה ב – 072-3943136 ואנו נשמח לעמוד לרשותך.

מה לעשות עם המונית הישנה?

איך אפשר להרוויח עוד קצת כסף מהמונית הישנה שלך?

קניית מונית חדשה היא רגע מרגש עבור כל נהג מונית מתחיל וותיק כאחד – אך, במקביל תהליך הקנייה מחייב את נהג המונית "להיפטר" מהמונית הישנה בשוק החופשי או לחילופין למצוא לה שימוש פרטי או עסקי אחר.

באופן כללי, עומדות בפניך 4 אפשרויות עיקריות:

  • מכירה של המונית הישנה בשוק החופשי – מכירה של המונית הישנה בשוק החופשי יכולה לממן חלק מרכישת המונית החדשה. לרוב, ניתן לבצע סוג של טרייד אין מול סוכנות הרכב או לפרסם ולמכור את המונית כמו שהיא בשוק הפרטי.
  • מכירה של המונית הישנה לפירוק – ישנם מצבים בהם רכישת המונית מתבצעת מכורח הנסיבות לאחר תאונה, בעיות מכניות, שריפה וכדומה. במקרים בהם המונית הישנה נמצאת במצב ירוד מאוד, ללא טסט או ביטוח מתאים, כנראה שיהיה קשה מאוד למכור אותה בשוק החופשי. לרוב, הפתרון הכלכלי ביותר הוא פנייה לחברה הקונה רכבים לפירוק. תהליך המכירה הוא קצר מאוד כאשר הבעלות על המונית הישנה מועברת לחברת הפירוק והתשלום מתבצע על המקום, בהתאם לשנת הייצור, המצב המכני והפנימי של המונית הישנה.
  • השכרה של המונית הישנה – בהנחה שהמונית הישנה תקינה, ניתן להשכיר את המונית לנהג מונית מתחיל אשר יתפעל אותה בתמורה לתשלום יומי/חודשי. הסכם שכירות זכות ציבורית הוא מקובל מאוד בענף המוניות ומאפשר לנהג אשר משכיר את המונית ליהנות מסוג של "הכנסה פאסיבית" על המונית.
  • הסבה של המונית לרכב פרטי – לא מעט משפחות בישראל מחזיקות רכב שני ואפילו שלישי. במקרים רבים, משתלם מאוד מבחינה כלכלית להשאיר את המונית הישנה בבעלות המשפחה ולהעביר אותה לשימוש פרטי של אחד הילדים, האישה וכדומה. בצורה זו, אם המונית הישנה תקינה, ניתן לצמצם את עלויות הפחת על הרכב לעוד כמה שנים.

לסיכום,  לא משנה מה המצב החיצוני, המכני או הפנימי של המונית הישנה, כמעט תמיד ניתן להרוויח ממנה עוד כמה שקלים אשר יכולים לשמש למימון המונית החדשה או ליצירת מקור הכנסה חודשי / חד פעמי בהתאם למצב המונית הישנה שלך.