מתי צריך להחליף מצבר וכמה זה עולה?

לעיתים קרובות, המצבר נוטה להתקלקל ולהשאיר את הנוסעים לעמוד בפני שוקת שבורה. המצבר הוא הסוללה של הרכב ותפקידו העיקרי הוא לספק חשמל למערכות החשמליות של הרכב. מתי צריך להחליף את המצבר וכמה זה יעלה? – על כך במאמר הבא.

רוצה להגיע לנתב"ג ובדיוק נגמר לך המצבר? – אנחנו נמצאים כאן בשבילך. תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מעניקה שירות מוניות ספיישל 24 שעות ביממה על ידי צוות נהגים מקצועי, אמין ואחראי. להזמנת מונית לנתב"ג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.

מתי צריך להחליף מצבר וכמה זה עולה?

מתי צריך להחליף את המצבר?

לפני שרצים לקרוא לאיש מקצוע, החלפת מצבר הרכב נחוצה רק כאשר הוא נגמר לחלוטין.

לעיתים קרובות, המצבר "נגמר" כתוצאה מהשארת אורות הרכב דולקים למשך כל הלילה, דבר אשר מונע מהאלטרנטור (המטען של המצבר) להטעין את המצבר מחדש משום שהוא עבד כל הלילה עד שהוא נגמר. אם זה המצב, ניתן לנסות להטעין את המצבר על ידי שימוש בכבלים והעברת חשמל מרכב אחר – אם זה לא עובד, הפתרון היחיד הוא להחליף את המצבר התקול.

כמה עולה מצבר חדש?

שוק המצברים כולל מספר רב של חברות מקומיות ובינלאומיות אשר מציעות מגוון רחב של מצברים לרכבים פרטיים ומסחריים. באופן כללי, מחיר המצבר תלוי במספר גורמים:

  • סוג המצבר – סוג המצבר משפיע בצורה ישירה על מחירו. קיימים בשוק מצברים סטנדרטיים אשר נמכרים ב – 400-700 ₪ ומצברים סטרט אנד סטופ (start and stop) אשר נמכרים ב – 800-1700 ₪.
  • תקופת האחריות על המצבר – ככל שתקופת האחריות על המצבר היא ארוכה יותר, קח העלות תהיה גבוה יותר. רוב היצרניות מעניקות תקופת אחריות של 12 חודשים על מצברים חדשים מהקופסא.
  • החברה המייצרת – ישנן מספר רב של חברות כמו וולטה (Volta), שנפ, בוש, טיטניום או ורטה. כמו בכל תחום אחר, ככל שהחברה טובה יותר או ממותגת כאחת כזו, המחירים יהיו גבוהים יותר.

לסיכום, אם הרכב לא מניע, רוב הסיכויים שהבעיה היא במצבר הרכב. מומלץ לנסות ולהתניע את הרכב על ידי שימוש בכבלים ואם זה לא עובד, להזמין חשמלאי רכב שיבצע את החלפת המצבר עבורך.