מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

לצערנו, תאונת דרכים היא סיטואציה שכל אחד יכול להיקלע אליה.

על פי נתונים רשמיים של משרד התחבורה בכל שנה ישנה עליה מתמדת בכמות תאונות הדרכים כאשר בשנת 2019 היו יותר מ – 30 אלף נפגעים בתאונות דרכים. במקרה של תאונת דרכים קלה וקשה כאחד, חשוב לדעת כיצד להתנהג – במאמר זה, אציג את ההמלצות שעל פיהן חייבים לנהוג בכל תאונה.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מקפידה בראש ובראשונה על בטיחות הנוסעים על ידי תחזוקה יומיומית של צי המוניות, הקפדה על זמני מנוחה ותקנים מחמירים אשר נועדו לשמירה על צוות הנהגים וכלל הנוסעים בתחנה. להזמנת מונית לנתב"ג, 24 שעות ביממה, ניתן ליצור קשר עם המוקד ב- 072-3943136.

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

אין ספק שתאונת דרכים היא אירוע טראומטי שיכול לערער את ביטחונו של כל נהג (חדש או מנוסה כאחד), לכן מומלץ לדעת מראש כיצד יש להתנהג בכל מקרה של תאונת דרכים.

באופן כללי, ישנו הבדל משמעותי בין תאונת דרכים ללא נפגעים ולבין תאונת דרכים עם נפגעים אשר דורשת פניה, גביית עדות או הגשת תלונה במשטרה.

תאונת דרכים ללא נפגעים

אם חלילה נקלעת לתאונת דרכים, ראשית מומלץ לבדוק אם כל נוסעי הרכב בריאים ושלמים. במידה וגילינו כי אין נפגעים בתאונה, מומלץ לפנות את הזירה, להחנות בצד הדרך (במקום בטוח ככל הניתן) ולהחליף פרטים עם כל המעורבים בתאונה (במידה ומדובר על תאונת שרשרת יש יותר מצד אחד).

הפרטים שהכי חשוב להחליף הם שם הנהג, כתובת מלאה של הנהג, תעודת הזהות של הנהג, מספר הרכב של הנהג, פוליסת ביטוח הרכב וחברת הביטוח שלו. באופן כללי, מומלץ לא לסמוך על הצד השני, לצלם ולזהות אותו על ידי צפייה במסמכים רשמיים – אם הנהג מסרב, ניתן לצלם את מספר הרכב ולפנות למשטרה.

תאונת דרכים עם נפגעים

אם חלילה מדובר על תאונת דרכים אשר כולל נפגעים, חל איסור להזיז את הרכב ואת הנפגעים מחשש להחמרת הפגיעה הגופנית. במקרים אלה, יש לפנות בצורה מיידית למשטרה, לציין את פרטי המקרה ולהמתין לאמבולנס ולחוקר המשטרתי.

האמבולנס יטפל ויפנה את הנפגעים ומקביל החוקר המשטרתי יגבה עדויות מהמעורבים הישירים ומעוברי אורח (במידה ויש). אם חלילה נפגעת גופנית באירוע, חשוב לקבל את העתק של הדו"ח המשטרתי אשר יאפשר לך לקבל טיפול רפואי ראשוני (ללא תשלום) בחדר המיון ובעתיד ישמש אותך בעת מימוש הזכויות מול חברת הביטוח.

לסיכום, לצערנו, זה ממש לא משנה אם מדובר בנהג חדש או נהג מנוסה, תאונת דרכים יכולה להתרחש בכל מצב, לכל נהג ובכל רגע כתוצאה מחוסר זהירות, חוסר תשומת לב או תשתית לקויה.

תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג שמה את בטיחות הנוסעים וצוות הנהגים בסדר העדיפויות שלה. אנו מבטיחים כי נעשה את המקסימום האפשרי כך שהנסיעה שלך תהיה בטוחה, מהירה ונוחה ככל האפשר. להזמנת מונית לנתב"ג, ניתן ליצור קשר עם מוקד התחנה ב – 072-3943136 ונשמח לעמוד לרשותך.